HR

Fleksibilitet i Elis hjælper Michelle - operation ændrede jobbet

Den berømte talemåde ”Når en dør lukkes, åbnes en anden”, har Michelle med stor taknemmelighed erfaret hos os i Elis. En skulderoperation betød, at Michelle ikke længere kunne klare sit job i produktionen og måtte tænke i andre muligheder.

Fleksibilitet i Elis hjalp Michelle - operation ændrede jobbet

Fra langsom optrapning til fuld tid i ny afdeling: Michelle skiftede fra produktion til kundeservice pga. skulderoperation

Michelle var først ansat i produktionen i Kjellerup, hvor hun mest var i vores pakkeri. Her pakkede hun sengelinned, håndklæder og viskestykker. Michelle var meget glad for dette job og sine kolleger, men en skulderoperation satte en stopper for at kunne udføre dette fysisk krævende job.

Michelles daværende chef Susanne Christiansen var hurtigt klar til at gøre sit for at åbne en ny dør for Michelle i virksomheden. Susanne kontaktede kundeservicechef Miriam Wolff i vores afdeling i Karup, da Michelle gerne ville prøve kræfter med administrativt arbejde.

Fra langsom optrapning til fuld tid i ny afdeling

I kundeservice i Karup blev der oprettet en praktikplads til Michelle, hvor kommunen også var inde over samarbejdet. Det startede med et 4 ugers forløb, for at Michelle kunne prøve det af, og se hvor meget hun kunne klare. Herefter fortsatte 12 ugers praktik med en langsom tilvænning til arbejde ved computer og de nye arbejdsopgaver. Det gik rigtig godt med optrapningen af timer også, og Michelle fandt sig godt til rette med de nye og spændende opgaver med bl.a. at tale i telefon med kunder og besvare mails.

Michelle passede så godt ind i både kundeservice-teamet og sin nye jobfunktion. Og derfor var det med stor glæde, at Miriam kunne tilbyde hende et vikariat i kundeservice fra august 2023 til december 2023. Samtidig ville skæbnen, at der blev en ledig stilling i kundeteamet fra 1. januar 2024, som Michelle fik tilbudt og straks takkede ja til.
Denne fleksibilitet har været en win-win-situation for både Michelle og for os i Elis. Som Michelle udtrykker det ”Jeg er så taknemmelig for, hvordan min gamle chef Susanne og min nuværende chef Miriam har hjulpet mig”. Michelle er utrolig glad for sine nye muligheder og holder også meget af sine nye kolleger. Hun forsætter med ”Jeg føler mig som en del af et hold og er glad for at være i en virksomhed, som passer på sine medarbejdere”.

Læs også artiklen Hos os finder mennesker med psykiske udfordringer fodfæste

Vil du vide mere om mulighederne for at samarbejde med en tekstilservicepartner, der tager et socialt ansvar? Ring til os på tlf. 70 13 33 31 eller send en e-mail på: dk-info@elis.com

Ønsker du mere information?

Vi bestræber os på at svare tilbage indenfor 48 timer alle hverdage.

*Obligatoriske felter

Ved at trykke på Send, accepterer jeg, at Elis anvender de angivne personoplysninger til at håndtere og besvare min forespørgsel. Dette sker i overensstemmelser med privatlivspolitikken, som jeg finder i footeren.

Måtteservice

Uopfordret ansøgning

Din ønskede afdeling

Miljøservice

Phoenix

re:Tech

Hygiejne-reklamationer

*Obligatoriske felter

Fejlbehæftet produkt er sendt til fejlsøgning (hvis muligt sendes eksempel på både dispenser og forbrugsvare til dk-pm.support@elis.com)
Der kan uploades et ubegrænset antal filer til dette felt.
256 MB grænse.
Tilladte typer: gif, jpg, png, bmp, eps, tif, pict, psd, txt, rtf, html, odf, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, xml, avi, mov, mp3, ogg, wav, bz2, dmg, gz, jar, rar, sit, svg, tar, zip.