Gå til hovedindhold

CSR

Vi belønner medarbejderne for at få idéer, der kan styrke sundheden og trivslen

På vores vaskeri i Holbæk bliver medarbejderne præmieret for at give ledelsen idéer, der kan forbedre arbejdsmiljøet, sikkerheden og produktiviteten. Og at medarbejderne føler sig hørt, har styrket vaskeriets evne til at fastholde dem.

Verdensmål 3

Hos Berendsen passer vi godt på vores værdsatte medarbejdere, og vores Kronesmiley-certificerede vaskerier gør en stor indsats for FN's verdensmål nr. 3: Sundhed og trivsel. Vi lader vores medarbejdere komme til orde, så vi kan lytte til, lære af og reagere på deres forskellige behov – ligesom vi involverer medarbejderne i virksomhedens CSR-indsats og forretningsudvikling. Vores vaskeri i Holbæk har bl.a. i år igangsat en konkurrence, som kontinuerligt belønner medarbejderne for at komme med gode forslag til forbedringer.

”Vores medarbejdere giver os hvert kvartal deres skriftlige idéer til forbedringer af vaskeriets arbejdsmiljø, sikkerhed, miljøindsats, produktivitet og orden/ryddelighed – og de bedste idéer præmieres med beløb, som vi indsætter på medarbejdernes konto. Men vi er taknemmelige for alle de idéer, vi får, så ved årets slutning trækker vi også lod om et gavekort blandt alle indkomne forslag. Konkurrencen giver os en anledning til at anerkende medarbejderne for deres værdifulde input – og den giver os konkrete idéer til at rette op på ting i produktionen, som kan gøre vores medarbejdere mere sunde og tilfredse og endda forbedre kvaliteten og effektiviteten af vores arbejde", siger Henrik Larsen, afdelingschef hos Holbæk-vaskeriet.

19 medarbejderforslag er gennemført henover sommeren
Vores CSR-strategi: "Sammen om ren samvittighed" afspejler bl.a., at hver af vores medarbejdere skal føle, at dén måde, vi driver vores forretning på, er den mest ansvarlige. Og Holbæk-vaskeriet følger målrettet medarbejdernes forbedringsforslag til dørs, så langt de fleste bliver til synlige og mærkbare ændringer i hverdagen.

"85 % af forslagene kommer fra de vaskerimedarbejdere, der står i produktionen – det er jo dem, der oplever behovet i hverdagen, og vi er imponerede over deres idéer. Henover sommeren har vi implementeret 19 af medarbejdernes forslag. Vi har bl.a. opsat rullegardiner, hvor nogle medarbejdere fik sol i øjnene. Vi har skiftet vores sokkenet, som man skulle slå knude på, ud med lynlåsposer, der er mere skånsomme for fingrene at åbne. Vi har fået en ubrugt kran flyttet hen et sted, hvor den nu hjælper medarbejderne med at løfte tunge tøjsække hver dag. Og vi kan se, at vi er blevet endnu bedre til at fastholde vores medarbejdere, nu hvor vi involverer og lytter mere til dem", siger Henrik Larsen.

Vil du vide mere om fordelene ved at samarbejde med en tekstilservicepartner, der gør en målrettet CSR-indsats? Ring til os på tlf. 70 13 33 31 eller send os en e-mail på: dk-info@elis.com – vi svarer på din mail indenfor et døgn.
 

Kontakt

Ønsker du mere information?

Kontakt

Vi bestræber os på at svare tilbage indenfor 48 timer alle hverdage.

*Obligatoriske felter

Ved at trykke på Send, accepterer jeg, at Elis anvender de angivne personoplysninger til at håndtere og besvare min forespørgsel. Dette sker i overensstemmelser med privatlivspolitikken, som jeg finder i footeren.

Måtteservice

*Obligatoriske felter

Uopfordret ansøgning

*Obligatoriske felter

Din ønskede afdeling

Miljøservice

*Obligatoriske felter

Phoenix

*Obligatoriske felter

re:Tech

*Obligatoriske felter

Hygiejne-reklamationer

*Obligatoriske felter

Fejlbehæftet produkt er sendt til fejlsøgning (hvis muligt sendes eksempel på både dispenser og forbrugsvare til dk-pm.support@elis.com)
Der kan uploades et ubegrænset antal filer til dette felt.
256 MB grænse.
Tilladte typer: gif, jpg, png, bmp, eps, tif, pict, psd, txt, rtf, html, odf, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, xml, avi, mov, mp3, ogg, wav, bz2, dmg, gz, jar, rar, sit, svg, tar, zip.