Gå til hovedindhold

Innovation

Ensartet og personlig måtteservice på tværs af Frederiksbergs lokationer

I Danmarks tættest befolkede kommune er der mange institutions-, uddannelses- og kultursteder for borgerne. Derfor har Frederiksberg Kommune fået en samlet måtteløsning, hvor de på tværs af alle deres lokationer er sikret en personlig, rettidig og miljørigtig service hver dag, året rundt.

FRB kommune

Fuld styring på implementerings- og serviceprocesser for 80 forskellige lokationer
Hver dag træder Frederiksbergs borgere ind og ud ad kommunens biblioteker, børnehaver, skoler, SFO’er, vuggestuer og rådhuset – og for at holde gulvene rene og tørre har kommunen en lejeaftale på Berendsen-måtter. Hos Berendsen har vi i årevis taget hånd om at afhente, vaske og levere de rene måtter til kommunens i alt 80 forskellige lokationer, og ved det seneste udbud i 2017 blev det besluttet, at vi fortsætter samarbejdet i de kommende 4 år.

”Vi var 5 forskellige kommuner, der udbød vores måtteløsninger samlet – så det krævede selvfølgelig en leverandør, der kunne håndtere mange lokationer på én gang. For mig er det vigtigste, at løsningen bliver implementeret optimalt og altid bare fungerer efter aftalen i hverdagen – og det kan tydeligt mærkes, at Berendsen har mange års erfaring i at samarbejde med store kommuner som vores. Det viser sig især under implementeringen, fordi Berendsen ved, hvornår de skal starte oppefra og tage den overordnede dialog med mig – og hvornår de skal kontakte vores lokationer for at hjælpe dem godt i gang med måtteløsningerne. Og det er en stor fordel, at både jeg og hver af vores lokationer har én fast kontaktperson, som kender os og reagerer hurtigt, hvis der opstår et behov for det i hverdagen”, siger Mikael Bach Andersen, Udbudskonsulent hos Frederiksberg Kommune.

Konkret overblik styrker indsatsen for FN’s verdensmål
Frederiksberg Kommune har et målrettet fokus på miljøet. Fra 2005 til 2016 er CO2-udledningen på Frederiksberg blevet reduceret med 43 %, og kommunen er bl.a. tilknyttet ”Partnerskab for Offentlige Grønne Indkøb” (POGI), som forpligter medlemmerne (12 kommuner og to regioner) til at stille specifikke miljøkrav til deres leverandører. Derfor fremhæver Mikael Bach Andersen det også som en fordel, at vi hos Berendsen – ligesom Frederiksberg Kommune – arbejder dedikeret med FN’s verdensmål:

”Vi har som mål, at Frederiksberg Kommune skal være CO2-neutral i 2035. Så for os er det vigtigt, at Berendsen har en miljøoptimeret kørsel, og at de f.eks. kan tilbyde os MicroTech-måtter, der har en sugeevne, som er så høj, at de skal vaskes sjældnere og derfor køres færre gange til og fra Berendsens vaskerier. Berendsen har lige fra starten grebet bolden i forhold til FN’s verdensmål – ved at gøre det meget konkret og nemmere for os at få overblik over, hvordan vi ved at implementere deres produkter og løsninger kan gøre en indsats for verdensmålene. De kommer med rigtigt gode initiativer, og alle de verdensmål, som Berendsen selv arbejder med, er for os at se vigtige.”

Kræver struktureret overblik og service i hverdagen
Gitte Kærsgaard er Key Account Manager hos Berendsen Danmark, og hun har ansvaret for at sikre, at Frederiksberg Kommune året rundt får den service på deres måtter, som de har krav på ifølge aftalen. Og som hun fortæller, kræver det en struktureret, fælles indsats fra vores medarbejdere:

”Med en kommune som Frederiksberg, hvor de har godt 600 måtter, som vi skal afhente og vaske regelmæssigt, gør vi fra starten en stor indsats for at afdække hver lokations individuelle måtte- og vaskebehov. Så kan vi i fællesskab lægge en optimal strategi for vores indkøb og udskiftningsinterval på måtterne. Vi laver infomateriale til f.eks. kommunens børne- og ungeområder, så kommunen kan minimere deres tidsforbrug på kommunikationsopgaven. Og i det daglige står vores chauffører, vaskerimedarbejdere og hver lokations faste kontaktperson klar til at sikre, at alt kører efter planen og ud fra de miljømål, vi har fastsat i fællesskab. Det er også dén strukturerede tilgang, vi tilbyder flere af landets største virksomheder og f.eks. Københavns Kommune, hvor vi har ca. 900 forskellige lokationer, der skal have en personlig og ensartet høj service. Og det er en fornøjelse at samarbejde med Frederiksberg Kommune, der har et lige så stort fokus på verdensmålene som os, så miljøkravene kan blive tænkt ind allerede fra første indkøb til de daglige vaske- og leveringsopgaver”.

Om Frederiksberg Kommune:

  • Frederiksberg Kommune er en selvstændig kommune placeret midt i hovedstaden
  • I 2018 var der i alt godt 105.000 indbyggere, der tilsammen bredte sig over et areal på 8,7 km2 – hvilket gør Frederiksberg til den tættest befolkede kommune i Danmark
  • Kommunen er kendt for deres store grønne områder som f.eks. Søndermarken og Frederiksbergs Have samt deres mange kultur- og uddannelsestilbud.

Vil du vide mere om fordelene ved at få en miljørigtig måtteløsning med ensartet service på tværs af lokationer? Ring til os på tlf. 70 13 33 31 eller send os en e-mail på: dk-info@elis.com – vi svarer på din mail indenfor et døgn.
 

Kontakt

Ønsker du mere information?

Kontakt

Vi bestræber os på at svare tilbage indenfor 48 timer alle hverdage.

*Obligatoriske felter

Ved at trykke på Send, accepterer jeg, at Elis anvender de angivne personoplysninger til at håndtere og besvare min forespørgsel. Dette sker i overensstemmelser med privatlivspolitikken, som jeg finder i footeren.

Måtteservice

*Obligatoriske felter

Uopfordret ansøgning

*Obligatoriske felter

Din ønskede afdeling

Miljøservice

*Obligatoriske felter

Phoenix

*Obligatoriske felter

re:Tech

*Obligatoriske felter

Hygiejne-reklamationer

*Obligatoriske felter

Fejlbehæftet produkt er sendt til fejlsøgning (hvis muligt sendes eksempel på både dispenser og forbrugsvare til dk-pm.support@elis.com)
Der kan uploades et ubegrænset antal filer til dette felt.
256 MB grænse.
Tilladte typer: gif, jpg, png, bmp, eps, tif, pict, psd, txt, rtf, html, odf, pdf, doc, docx, ppt, pptx, xls, xlsx, xml, avi, mov, mp3, ogg, wav, bz2, dmg, gz, jar, rar, sit, svg, tar, zip.